6 tipuri de articole de blog prin care să-ți promovezi afacerea

Când vine vorba de articole de blog, există mai multe formate pe care le poți folosi. În primul rând, îți recomandăm să fii atent la audiența ta și să înțelegi ce caută aceasta, deoarece alegerea formatului articolelor tare de blog prin care să-ți promovezi afacerea este strâns legat de interesul audienței. Scopul final al articolului de blog pe care îl pregătești este să vină în ajutor audienței tale, să-ți sporești vizibilitatea și credibilitatea în fața publicului țintă și să-ți poziționezi serviciile sau produsele ca soluție pentru problemele pe care aceștia le întâmpină.

Ți-am pregătit mai jos o listă cu 6 tipuri de articole de blog prin care sa-ți promovezi afacerea, împreună cu exemple, pe care îți recomandăm să le pui în practică:

  1. Ghiduri „How to?”
  2. Articole de blog explicative
  3. Articole de blog sub formă de listă
  4. Studii de caz
  5. Checklist-uri
  6. Șabloane gata de folosit

Ghiduri how to

Ghidurile „how to?” sunt unele dintre cele mai căutate pentru că rezolvă direct problema utilizatorului.

Ce presupune să creezi un astfel de articol de blog? De regulă, un articol de tip „How to?” va conține o serie de pași cronologici prin care, la final, se atinge obiectivul inițial. Altfel spus, printr-un articol de blog de tip „How to?” explici audienței tale cum să rezolve o problema și oferi soluții și explicații prin care să-ți ajuți publicul (și nu numai, pentru că poți atinge și utilizatori care nu fac parte încă din audiența ta) să rezolve singuri problema pe care au întâlnit-o.

În general, un astfel de articol de blog este structurat în felul următor:

  • Titlu

Întotdeauna să folosești sintagme precum „Cum”, „Tutorial”, „Ghid”, urmate de rezultatul dorit și numărul de pași necesari pentru a atinge acest rezultat.

Spre exemplu, un titlu pentru acest tip de postare pe blog poate fi “Cum să îți creezi o audiența pentru social media în 5 pași simpli”

  • Intro

În primul rând arată că înțelegi problema pentru care oamenii au ajuns să caute soluții și prezintă pe scurt rezolvarea. Recomandarea noastră este ca articolul să fie acompaniat de surse sigure de informare, care pot atesta că într-adevar știi și poți să rezolvi nevoia audienței tale.

Un exemplu de intro pe care noi îl considerăm potrivit este: “Vrei să-ți creezi o audiența pentru social media și să te bucuri de atenția publicului tău?”. În plus, secretul stă mereu în mesajul pe care îl transmiți și în postarea de conținut relevant! Asta este abordarea care ne-a ajutat să creștem contul nostru de Instagram la 1k followers în mai puțin de o lună.”

Îți recomandăm să nu minți cu afirmațiile pe care le faci aici, ok? 😀

  • Cuprins

Pentru a face cât mai ușoară parcurgerea articolului de blog, folosește o listă cu fiecare capitol important împreună cu un link către capitolul respectiv, astfel încât cititorii să poată naviga ușor către subiectele de interes.

  • Conținut capitole

Pentru fiecare capitol din lista de mai sus folosește H2 ca și title tag (good for SEO) iar apoi oferă toate explicațiile cât mai simplu, scurt și la obiect. Cu toate astea, ai grijă să nu omiți vreun pas important.

  • Concluzie

Fă un sumar al întregului articol, folosind un rezumat al punctelor cheie pe care le-ai prezentat mai sus. La fel, păstrează totul scurt și la obiect.

Articole de blog explicative

Un articol de blog explicativ poate să-ți faciliteze creșterea traficului pe website, în special atunci când explicațiile sunt succinte și pe înțelesul oricui. Acest gen de conținut se axează mai mult pe explicarea cauzei unei eventuale probleme, și apoi pe gestionarea efectului său.

În general, articolele de blog explicative se structurează astfel:

  • Titlu

Întotdeauna începem cu sintagma “Ce este”, urmată de subiectul de interes despre care ai scris conținutul. De exemplu, un titlu pentru acest gen de conținut ar fi “Ce este SEO? Optimizarea pentru motoarele de căutare pe înțelesul tău.”.

  • Intro

Aici îți recomandăm să începi prin a oferi definiția termenului sau a explica (în funcție de context) problema pe care o întâmpină utilizatorii care au ajuns să citească articolul tău.

  • Cuprins

Ca și în cazul ghidurilor „How to” (și, sinceri să fim, în cazul oricărui tip de articol), pentru a face cât mai ușoară parcurgerea articolului de blog, folosește o listă cu fiecare capitol important împreună cu un link către capitolul respectiv, astfel încât cititorii să poată naviga ușor către subiectele de interes.

  • Curpins

Caută subiectele de interes pe care oamenii le caută frecvent și începe să scrii conținutul răspunzând la cele mai comune întrebări. Folosind H2 pentru titlu, te asiguri că și Google găsește răspunsul acolo, deci, good for SEO, right?

  • Concluzie

La fel, adunăm key points ale articolului și facem un rezumat, scurt și la obiect.

Articole de blog sub formă de listă

Sunt un mod rapid de a crea conținut pentru secțiunea de blog a site-ului tău web și sunt ideale pentru cititorii grăbiți, care caută un ajutor rapid sau un răspuns punctual la o anumită întrebare.

Studii de caz

Studiile de caz sunt forma perfectă prin care să-ți prezinți expertiza și beneficiile pe care ai reusit să le aduci clienților tăi. Studiile de caz și-au arătat eficiența prin procentul ridicat de utilizatori care aleg să achiziționeze un produs/serviciu atunci când văd că acesta vine cu review-uri din partea altor persoane care l-au achiziționat, și, în plus, cu un studiu de caz aplicat.

Pentru ca acest tip de conținut să-ți aducă rezultate, asigură-te că ești transparent și prezinți atât soluțiile care te-au ajutat să aduci rezultate cât și dificultățile de care te-ai lovit pe parcurs. În felul acesta, un cititor care te are deja în vizor și este interesat, dar nu convins, de serviciile sau produsele tale, poate prinde încrere în capacitatea ta și a produsului.

Articole de blog sub forma de checklist

Spre deosebire de ghidurile „How to”, checklist-urile sunt scurte și la obiect. Cu ajutorul acestui tip de articol îți ajuți audiența cu o listă clară de pași necesari pentru a atinge un obiectiv. Checklist-urile sunt eficiente pentru că nu necesită foarte mult timp și resurse alocate creării lor, și nici utilizatorul tău nu va petrece foarte mult timp căutând rezolvarea punctuală pe care o caută.

Șabloane gata de folosit

Șabloane includ un template despre cum să realizezi un anumit lucru.

Poți include un astfel de șablon la începutul sau la finalul articolului de blog. În general, acestea se oferă gratuit cititorilor și sunt o formă prin care îi ajuți (sau îi convingi că au nevoie de tine :D).

Uite aici un exemplu de structură pe care îți recomandăm să o urmezi:

  • Ce este Social Media?
  • De ce este prezența pe Social Media importantă?
  • Cum poți să generezi cât mai mult conținut pentru Social Media?
  • Șablonul descărcabil

Sunt multe moduri prin care poți oferi accesul clienților tăi la template. În general, pentru că orice business își dorește o creștere a bazei de date de clienți/contacte, practica cea mai des întâlnită este să ceri adresa de email a utilizatorului și să îi trimiți materialul pe email. În felul acesta, tu ai un contact nou în lista ta, iar utilizatorul tău se bucură de noul material care îl poate ajuta în activitățile sale.

Totuși, dacă faci parte din cei care își doresc doar să ajute prin experiența lor, poți încărca documentul în site-ul tău și apoi să permiți descărcarea acestuia sau poți alege variant cea mai simplă – Google Docs.

Concluzie

Sunt o mulțime de moduri prin care poți genera conținut pentru blogul tău. Experiența noastră ne-a demonstrat că utilizatorii apreciază conținutul informativ, precum și șabloanele gata de folosit, ckecklist-urile, articolele de blog explicative și ghidurile „How to”.

Tipul acesta de conținut ne ajută pentru că, împărtășind din expertiza ta și ajutându-i pe alții, te poziționezi pe piața în care activezi, iar rata de conversie a acestui tip de conținut (atunci când oamenii prind încredere in noi și în expertiza noastră) nu este de ignorat.

Dornic să începi?

Share, ca să ajungă informația la cât mai multe persoane!

Facebook
LinkedIn