Odată cu creșterea de care s-a bucurat mediul digital, a devenit un must pentru companii să aibă o prezență online puternică. Un site web de prezentare sau un magazin online care se clasează bine în rezultatele motoarelor de căutare (SERP) este unul dintre primele aspecte spre care s-au îndreptat atât marile companii cât și cele medii sau mici. Unul dintre factorii majori care îmbunătățesc atât clasamentul cât și vizibilitatea unei afaceri în motoarele de căutare este reprezentat de conținutul site-ului web.
Aici intervine SEO Copywriting-ul.
Ce este SEO copywriting?
SEO copywriting este procesul de creare a conținutului scris care nu numai că atrage publicul țintă, ci și încorporează cuvinte cheie și expresii specifice care ajută motoarele de căutare să înțeleagă despre ce este site-ul nostru. SEO copywritingul înseamnă să creezi conținut de calitate care este, în primul rând, util oamenilor care îți accesează paginile și respectă cele mai bune practici SEO.
Cum scriem conținut atrăgător?
Uite o listă de elemente de care să ții cont atunci când scrii conținut pentru site-ul tău web, așa încât să te asiguri că este atrăgător atât pentru utilizatori cât și pentru motoarele de căutare.
Cunoaște-ți publicul țintă
Să-ți înțelegi publicului țintă este crucial în crearea conținutului care îi atrage. Ia tot timpul în considerare interesele, nevoile și pain point-urile acestora și crează-ți conținutul în consecință.
Alege subiecte specifice nișei tale
Nu scrie, doar de dragul de a scrie, pe subiecte care nu au legatură cu nișa ta sau cu ceea ce faci tu, doar pentru ca e în trend sau pentru că alții sciu despre asta.
Alege întotdeauna un subiect specific despre care ai cunoștințe solide și de care publicul țintă este interesat. Asigură-te că deții informații corecte și complete înainte de a începe să scrii.
Fă întotdeauna keyword research
Înainte de a începe să scrii efectiv, este important să înțelegi ce cuvinte cheie și expresii folosește publicul țintă pentru a găsi produsele sau serviciile pe care tu le poți oferi.
Ajută-te de instrumente precum Google Keyword Planner sau Ahrefs Keyword Explorer pentru a găsi cuvinte cheie și expresii relevante și pentru a vedea cât de des sunt căutate. Acest lucru te va ajuta să înțelegi ce termeni ar trebui să incluzi în conținutul pe care îl scrii pentru a-l face mai ușor de găsit atât de motoarele de căutare cât și de utilizatori.
Folosește cuvintele cheie într-un mod strategic, fără să abuzezi de ele
Să folosești cuvinte cheie în conținutul tău este o parte importantă a copywriting-ului SEO, dar este și mai important să le folosești strategic. Nu umple conținutul cu prea multe cuvinte cheie care nu-și au rostul sau nu se pliază pe context. Acest lucru va face dificilă înțelegerea atât pentru utilizatori, cât și pentru motoarele de căutare. În schimb, alege să folosești cuvintele cheie într-un mod natural și cursiv, care să se încadreze perfect cu restul conținutului.
Alege meta titluri care să atragă atenția
Titlul joacă un rol important atât în atragerea atenției utilizatorilor cât și a motoarelor de căutare și este primul lucru pe care oamenii îl vor vedea atunci când dau peste o pagină de-a ta, așa că trebuie să fie atrăgător și să-i încurajeze să citească mai departe.
Asigură-te că titlurile paginilor sunt clare, concise și conțin cuvinte cheie relevante. Folosește titluri care reflectă cu acuratețe conținutul paginii.
Folosește meta descrieri relevante și atrăgătoare
Descrierile meta sunt bucățile scurte de text care apar sub titlul paginii în rezultatele unei căutari pe Google. Rolul meta descrierilor este acela de a oferi o scurtă prezentare generală a paginilor și pot ajuta utilizatorul să înțeleaga despre ce este vorba în pagina web și, desigur, să-l convingă să o acceseze.
Asigură-te că meta descrierile paginilor reflectă cu acuratețe conținutul acestora și includ cuvinte cheie. Acest lucru te poate ajuta să îmbunătățești clasarea site-ului tău în rezultatele căutarilor.
Scrie pe un ton conversațional
Oamenilor le place, în general, să citească conținut care le lasă impresia că au o conversație cu scriitorul.
Scrieți pe un ton conversațional, prietenos, folosește paragrafe scurte, liste cu bullet points și evită jargonul tehnic care ar putea deruta publicul. Dacă domeniul tău este, totuși, unul foarte tehnic, încearcă să scrii ca și cum ai explica unui prieten despre ceea ce faci tu și despre cum l-ai putea ajuta.
Scrie pentru oameni, nu pentru motoarele de căutare
Deși este important să incluzi cuvinte cheie în conținutul pe care îl scrii, este și mai important să scrii pentru oameni și pentru nevoile/interesele lor.
Conținutul tău ar trebui să fie ușor de citit și să ofere valoare cititorilor tăi.
Încearcă să faci, pe cât posibil, texte care să poată fi scanate rapid (cu toții citim pe diagonală pentru a ajunge la informațiile care ne interesează cu adevărat). Folosește titluri, subtitluri și liste pentru a-ți organiza conținutul astfel încât oamenii să poată scana ușor conținutului și să găsească rapid informațiile pe care le caută.
Folosește fișiere video și imagini
Includerea imaginilor și a videoclipurilor în cardul paginilor tale și ale articolelor de blog pot ajuta la organizarea conținutului. De asemenea, din punct de vedere vizual, pot face paginile mai atractive și mai dinamice și ajută la “spargerea” blocurilor mari de text.
Concluzie
SEO Copywritingul este o componentă foarte importantă a unei strategii de marketing online de succes. Să alegi să investești în servicii de copywriting calitativ te va ajuta pe termen lung să crești traficul pe site-ul tău, să ajungi mai ușor la publicul țintă dar, cel mai important, te va ajuta să stabilești o relație pe termen lung cu aceștia.
Nu uita! Scrie întotdeauna pentru oameni, nu pentru motoarele de căutare, rezolvă-le problemele și oferă-le informații utile și pline de valoare, folosește un ton conversațional și materiale grafice pentru a aduce un plus din punct de vedere vizual și organizează conținutului așa încât să fie cât mai ușor de parcurs.
Poți să citești și articolul nostru despre optimizarea pentru motoarele de căutare, ca să te familiarizezi cu modul în care funcționează toată treaba asta cu SEO.