Ce este SEO și cum funcționează: Ghid Optimizare SEO în 2023

Ești aici pentru că îți dorești să afli ce este SEO, să crești traficul pe website-ul tău sau pentru că vrei să înțelegi câte ceva despre optimizarea pentru motoarele de căutare, nu-i așa?

Ești în locul potrivit! O să discutăm mai departe despre următoarele subiecte:

  1. Ce este SEO?
  2. De ce este importantă optimizarea SEO?
  3. Cum te asiguri că website-ul tău este optimizat pentru motoarele de căutare?

 

Citește mai departe și află ce este SEO, descoperă beneficiile optimizării SEO și cum te poate ajuta optimizarea pentru motoarele de căutare să-ți poziționezi website-ul în Google Search.

Ce este SEO?

SEO (Search Engine Optimization) sau optimizarea pentru motoarele de căutare reprezintă creșterea traficului organic (adica neplătit, comparativ cu campaniile ppc) prin îmbunătățirea poziției website-ului tău în rezultatele căutărilor.

Diverse studii au demonstrate faptul că marea majoritate a utilizatorilor accesează doar website-urile din prima pagina de rezultate din Google Search. Ei bine, poziția în prima pagina de rezultate se obține cu ajutorul SEO.

De ce este importantă optimizarea SEO?

Ideal ar fi să plătești cât mai puțin pentru traficul de pe website-ul tău, iar asta înseamnă că ai nevoie de trafic organic ca principala sursă de interacțiune a utilizatorilor cu serviciile sau produsele tale.

Pe de altă parte, poziționarea cât mai bună în rezultatele căutarilor oferă credibilitate și încredere consumatorilor, un alt lucru pe care ți-l dorești, așa-i?

De asemenea, optimizarea SEO este modul simplu prin care poți să ințelegi cu exactitate dorințele și interesele publicului și astfel poți genera conținut care să favorizeze interacțiunea lor cu business-ul tău.

Dacă mai adaugăm aici și faptul că traficul de căutări tinde să fie consistent de la lună la lună, ești de acord cu noi că optimizarea SEO este foarte importantă pentru un website iar beneficiile de care te poți bucura sunt cuantificabile? 😀

Cum te asiguri că website-ul tău este optimizat pentru motoarele de căutare?

Bun, acum că ai înțeles ce este SEO și care este importanța optimizării SEO pentru afacerea ta, hai să trecem la treabă! Îți arătăm mai departe pașii prin care să te asiguri că website-ul tău este optimizat SEO.

Foloseste HTTPS

HTTPS (Hypertext transfer protocol secure) este versiunea securizată a HTTP și este principalul protocol utilizat pentru a transmite date. Prea tehnic, nu? Ce trebuie să știi este faptul că HTTPS protejează datele utilizatorilor tăi. Dacă ai un website unde utilizatorii pot completa un formular de contact, spre exemplu, protejarea datelor este un lucru foarte important. Mai departe, daca ai un magazin online unde clienții tăi pot plăti cu cardul, HTTPS nu mai este un lucru important, este o necesitate absolută.

Ca să te asiguri că website-ul tău folosește HTTPS, deschide browserul si accesează-l. În bara de search, lângă domeniul tău, ar trebui să vezi un lacăt care indică faptul că conexiunea e una sigură.

Asigură-te că website-ul tău este resposive

Un lucru foarte important este să te asiaguri că website-ul tău “se vede bine” de pe orice dispozitiv va fi accesat. Indiferent că utilizatorul folosește un laptop, o tableta sau telefonul, asigură-te că ii oferi o experință plăcută și facilă.

Google Search Console și Google Analytics

Setează Google Search Console și Google Analytics pe website-ul tău cât mai curând posibil. Google Search Console este un tool Google cu ajutorul căruia poți urmări performanța website-ului tău în căutările organice. Google Analytics este tot un tool Google prin care monitorizezi vizitele pe site-ul tău web, câte persoane îl accesează, cum interacționează cu conținutul tău, ce fel de device-uri folosesc și multe alte date demografice.

GSC și GA sunt tool-urile de care ai nevoie pentru a înțelege interacțiune autilizatorilor tăi cu conținutul pe care îl oferi și cum poți să-l îmbunătățești.

Instalează un modul de SEO

Marea majoritate a website-ulrilor sunt dezvoltate pe platforma WordPress. Instalarea unui modul de SEO este primul pas pe care trebuie să-l faci după dezvoltarea unui website. Poți folosi Yoast sau RankMath. Ambele sunt foate intuitive și sunt potrivite atât pentru începători cât și pentru cei mai avansați și te ajută cu optimizarea meta titlurilor, meta descrierilor, sitemap-ului și nu numai.

Crează un sitemap și adaugă-l în Google Search Console

Sitemap-ul (sau harta site-ului tău web) este un fișier în care furnizezi informații despre paginile tale care indică motoarelor de căutare unde să găsească conținut important și ajută la înțelegerea structurii website-ului. În felul acesta, Google poate accesa conținutul cu ajutorul crawlerelor și astfel indexează paginile cu ușurință. Poți crea un sitemap foarte ușor cu ajutorul pluginurilor Yoast sau RankMath.

Crează fișierul robots.txt

Robots.txt este un fișier care transmite motorului de căutare ce pagini poate sau nu poate să acceseze. Spre exemplu, în cazul unui magazin online, cel mai probabil nu ar fi util să indexezi pagina coșului de cumpărături sau pagina în care utilizatorii finalizează o comandă. Cu ajutorul fișierului robots.txt îi poți spune motorului de căutare să nu accese paginile respective și, prin urmare, să nu le indexeze.

TIP: cele mai importante pagini dintr-un website sunt categoriile și produsele. Asigură-te întotdeauna că este permisă accesarea lor pentru indexare și fii atent la structura URL-urilor. Spre exemplu, pentru un produs, cel mai bine ar fi să respecți o structură a URL-ului similară cu numedomeniu.ro/nume-categorie-produs/nume-produs.

Cuvinte cheie și cum să le folosești

Trebuie să te asiguri că fiecare pagină din website-ul tău vizează un cuvânt cheie relevant și specific. De asemenea, caută periodic cuvinte cheie pe care să le folosești în paginile și articolele tale de blog.

  • Stabilește un cuvant cheie general (spre exemplu, marketing digital) și caută-l pe Google.
  • Accesează primele 5 rezultate și citește conținutul
  • Fa o listă cu termeni și cuvinte care ți s-au părut interesante
  • Folosește un tool de analiza precum Google Keyword Planner (se accesează cu ajutorul unui cont de Google Ads) sau Ahrefs Keywords Explorer și descoperă volumul de căutare pentru cuvintele cheie pe care le-ai identificat. Tot cu ajutorul celor 2 tool-uri poți identifica cuvinte noi pe care să le folosești și informații despre competitorii tăi
  • Cu ajutorul Ahrefs Keywords Explorer poți identifica volumul de căutare și potențialul de trafic pe care îl au cuvintele alese și poți găsi cuvintele cheie pe care le folosesc competitorii tăi

Folosește un meta titlu catchy

Meta titlul apare în rezultatele căutării Google și ajută utilizatorii să înțeleagă despre ce e vorba în pagină/articol. Utilizează cuvântul cheie în titlul paginii și asigură-te că livrezi ceea ce promiți. Cu alte cuvinte, un titlu catchy nu ajută deloc (chiar din contra, poți fi penalizat) dacă pagina ta nu oferă conținut relevant.

Folosește o meta descriere relevantă

Meta descrierile sunt afișate in Google Search, sub titlu și URL. Pentru descrierea meta se recomandă să conținui mesajul pe care l-ai început în titlu utilizând cuvântul cheie targetat (doar dacă are sens). Asigură-te că satisfaci intenția de căutare a utilizatorilor și te încadrezi în numărul de caractere permis (recomandat 120). Cu ajutorul  pluginurilor Yoast sau RankMath poți ține evidența caracterelor din meta descriere.   

Păstrează ierarhia paginii

Cu ajutorul tagurile precum H1, H2, img etc. poți împărți conținutul astfel încât să fie cat mai logic și ușor de parcurs.

TIP: Păstrează întotdeauna ordinea titlurilor după cu urmează:

  • titlu – H1
  • subtitlu H2
  • paragraph – p

În cazul în care ai un website sau un blog dezvoltat de tine sau pe care plănuiești să-l dezvolți singur, majoritatea Page Builder-elor precum WPBakery, Elementor sau Divi au funcții prin care îți poți seta foarte ușor H-urile și restul tag-urilor din pagină. Dacă totuși nu te descurci și ai nevoie de ajutor, nu ezita să contactezi un specialist care să te ajute cu dezvoltarea web de care ai nevoie.

Concluzie

Acum că ai aflat ce este SEO, poți trece la optimizarea website-ului tău pentru motoarele de căutare.

Cum faci asta?

  • Folosește HTTPS
  • Asigură-te că website-ul este responsive (optimizat pentru orice device)
  • Conectează Google Search Console și Google Analytics
  • Instalează un modul de SEO (Yoast sau RankMath)
  • Crează un sitemap și adaugă-l în Google Search Console
  • Crează fișierul robots.txt
  • Stabilește un cuvânt cheie general și găsește-ți competitorii
  • Analizeaza cuvintele cheie selectate în Google Keyword Planner sau Ahrefs Keyword Explorer
  • Folosește un meta titlu catchy
  • Folosește o meta descriere relevantă
  • Păstrează ierarhia paginii

 

Dacă totuși ai nevoie de ajutor sau vrei să te bucuri de o strategie completă de SEO axată pe generare de trafic organic, contactează-ne și hai să te poziționăm în primele locuri pe Google!

Dornic să începi?

Share, ca să ajungă informația la cât mai multe persoane!

Facebook
LinkedIn