Optimizarea pentru motoarele de căutare. Ce este SEO?

SEO (Search Engine Optimization) reprezintă întreg procesul de optimizare a unui website cu scopul de a îmbunătăți poziționarea și vizibilitatea în rezultatele căutărilor (SERP). Acest lucru se realizează, în primul rând, prin modificarea structurii website-ului și a conținutului. Rezultatul? Un flux regulat de vizitatori.

Deci, ce trebuie să faci pentru a-ți îmbunătăți conținutul și ce trebuie să iei in calcul în tot acest proces? Înainte să trecem la explicații specifice, hai să înțelegem cum funcționeaza motoarele de căutare.

Modul de funcționare al motoarelor de cautare

Atunci când un utilizator introduce o căutare, motorul de căutare trece prin toate paginile indexate și oferă utilizatorului rezultatele cele mai relevante pentru el.

Ok, dar cum face asta? Hai să-ți explicăm mai detaliat.

Motoarele de căutare ajută utilizatorii să găsească informații pe internet utilizând algoritmi de o complexitate foarte mare pentru a scana paginile web și pentru a indexa conținutul acestora. Ulterior, același algoritm potrivește căutarile utilizatorului cu informațiile relevante indexate. În tot acest proces, pașii sunt următorii:

Accesarea cu crawlere

Primul pas în procesul motorului de căutare este accesarea paginilor web cu crawlere și înțelegerea conținutului. Crawlerele scanează și accesează link-urile web și indexează conținutul pe care îl găsesc pe parcurs.

Indexarea

Informațiile găsite sunt procesate și stocate într-o bază de date masivă, împreună cu informațiile relevante precum conținutul paginilor, titlurile și meta descrierile

Clasamentul

În urma unei căutari a unui utilizator, motorul de căutare folosește indexul pentru a găsi cele mai relevante rezultate pentru interogarea primită. Tot cu ajutorul unor algoritmi, acesta stabilește clasificarea în ordinea relevanței.

Rezultatele returnate

Utilizatorului îi vor fi prezentate cele mai relevante rezultate sub forma unei liste.

Cum funcționează SEO

Obiectivul motoarelor de căutare este să afișeze utilizatorilor cele mai relevante rezultate, iar SEO este soluția prin care îi arăți motorului de căutare că conținutul tău este răspunsul potrivit la interogările utilizatorului.

Modul prin care faci asta variază în funcție de scopul tău. Dacă, spre exemplu, îți dorești să crești traficul organic către webiste-ul tău, atunci este esențial să te aliniezi la algoritmul Google. Dacă, să spunem, vrei să crești vizionările unui video, atunci trebuie să te axezi pe aliniera la algoritmul YouTube.

Cum să-ți optimizezi site-ul web din punct de vedere SEO

Hai să trecem prin factorii care au impact asupra vizibilității și a clasamentului.

1. Capacitatea de crawl

Înainte de a afișa paginile tale web, Google are nevoie să știe că există, în primul rând, apoi să înțeleagă conținutul lor.

Ca să te asiguri că paginile tale sunt vizibile și că crawlerii le pot accesa usor, asigură-te că ai legaturi interne (link-uri către paginile din site-ul tău), toate paginile de interes sunt vizibile (nu conțiun eticheta noindex) și n-ai pagini blocate în robots.txt (exceptând cazul în care ai intenționat să blochezi o anumită pagină).

Cel mai simplu mod prin care poți să faci un audit detaliat al site-ului tău web este cu ajutorul unui tool precum Ahrefs care să-ți ofere informații relevante dpdv tehnic. (nu, n-avem nicio afiliere, si noi folosim Ahrefs si ne place)

2. Resposive design

Numărul utilizatorilor care folosesc telefoanele mobile pentru a căuta ceva pe internet este într-o continuă creștere de la an la an.

Odată cu utilizarea preponderentă a smartphone-urilor, Google a anunțat o creștere a clasamentului în ceea ce privește site-urile compatibile cu dispozitivele de mici dimensiuni și face asta din dorința de a menține utilizatorii mulțumiți.

Site-ul tău web ar trebui să fie optimizat pentru mobil și să arate bine de pe orice dispozitiv va fi accesat.

3. Viteza de încărcare

Viteza de încărcare a unei pagini web influențează experiența pe care o are utilizatorul atunci când navighează pe site-ul tău, astfel că a devenit un factor de clasare în rezultatele căutărilor.

Dacă vrei să faci o analiză a vitezei de încărcare, o poți face foarte ușor folosind Page Speed Insights.

4. Intenția de căutare a utilizatorilor

Să găsești cuvinte cheie pe care să le folosești este un proces destul de ușor, însă, să identifici cuvinte cheie bune, cu potenția, este un proces care implică puțin mai mult efort.

În general, cea mai mare atenție trebuie să o acorzi tipului de conținut rezultat în urma unei căutari, adică intenției de căutare a utilizatorului.

Google vrea să înțeleagă intenția de căutare din spatele unei interogări și afișează rezultatele în consecință, ținând cont de factori precum:

Tipul conținutului

 Fie că sunt articole de blog, categorii de produse sau pagini de produse, trebuie să-ți adaptezi conținutul în funcție de intenția din spatele căutarii. Dacă utilizatorul caută, spre exemplu, o pereche nouă de pantofi, cel mai probabil rezultatele căutării vor returna pagini de produse sau categorii de produse.

Formatul conținutului

O să observi, în urma unei căutări, că majoritatea rezultatelor au același format, fie acela sub forma unui articol de bog, liste cu bullet points sau ghiduri how-to. Atunci când vrei să generezi conținut pe un anumit subiect, caută întâi să vezi care este formatul conținutului preponderent.

Backlink-uri

Un alt factor al algoritmului de clasare Google se bazează pe Page Rank, care vede backlink-urile ca voturi de încredere din partea domeniilor cu autoritate. Pentru a simplifica, backlink-urile sunt esențiale pentru o poziționare bună în rezultatele căutarii. Obținerea de backlink-uri poate fi o provocare uneori, însă cel mai ușor mod prin care să începi o strategie de link building este să te axezi, la început, pe generarea de link-uri către conținutul valoros pe care îl oferi prin articolele de blog.

Un lucru important de care să ții cont este calitate domeniilor de la care primesti backlink-uri.

Calitatea conținutului

Degeaba faci eforturi din punct de vedere tehnic dacă conținutul pe care îl scrii nu este calitativ sau relevant. Încearcă întotdeaună să scrii pentru oameni, așa cum ți-ai dori și tu să găsești o informație pe înțelesul tău.

Poți să ții cont de câteva sugestii precum:

  • Evită textele foarte lungi. Încearcă să folosești propoziții scurte, care să aibă cursivitate și un înțeles logic
  • Păstrează o exprimare sucintă și prietenoasă
  • Adaugă link-uri interne către alte resurse valoroase din site-ul tău (desigur, adauga link doar către resursele care au legătură cu subiectul)
  • Fă-ți conținutul accesibil pentru toate tipurile de persoane. Asigură-te ca oricine îți accesează paginile va înțelege ce scrie acolo J

Concluzii finale

Ca să poți scrie conținut de calitate pentru utilizatori și, desigur, să generezi cât mai mult trafic organic, trebuie să înțelegi modul în care funcționează motoarele de căutare și factorii importanți în clasarea rezultatelor.

Sperăm că am reușit să-ți explicăm pe înțelesul tău, iar dacă ai întrebări pentru noi, nu ezita să ne scrii AICI

Dornic să începi?

Share, ca să ajungă informația la cât mai multe persoane!

Facebook
LinkedIn