Analiza Web – Ce avantaje aduce afacerii tale

Datele despre rezultatele strategiilor de marketing sunt un aspect important al oricărei afaceri, indiferent de industrie. În era digitală, aceste date pot veni sub mai multe forme și este esențial să le urmărești pentru a-ți înțelege publicul, pentru a îmbunătăți strategiile de marketing și, în cele din urmă, pentru a scala.
Cu toate acestea, având atâtea date disponibile, poate deveni copleșitor să gestionezi și să înțelegi importanța lor și modul în care să iei decizii pe baza acestora. În articolul pe care ți l-am pregătit astăzi, ne-am propus să evidențiem unele dintre cele mai importante date de marketing pe care trebuie să le urmărești pe site-ul tău.

Traficul site-ului

Traficul site-ului tău este una dintre cele mai mai importante valori pe care trebuie să le urmărești. Datele despre trafic îți vor oferi o imagine de ansamblu asupra numărului de utilizatori care îți vizitează paginile, de unde provin și ce pagini accesează.

Pentru a urmări traficul de pe site îți recomandăm să folosești instrumente precum Google Search Console și Google Analytics care sunt complet gratuite și ușor de configurat.

Cu ajutorul Google Analytics poți vedea numărul de vizitatori unici, afisările paginilor și durata medie a sesiunii, precum și principalele surse de trafic (spre exemplu motoarele de căutare, rețelele sociale sau traficul de pe alte site-uri web).

Cu ajutorul Google Search Console poți să vezi detalii despre indexare și performanță, care sunt cele mai accesate pagini și ce sintagme caută oamenii atunci când ajung pe site-ul tău.

În plus, poți să afli informații importante despre îmbunătățirile pe care le poți aduce, precum și datele demografice ale utilizatorilor, inclusiv locația, vârsta și interesele lor.

Valori de conversie

Valorile de conversie sunt esențiale pentru a urmări succesul și evoluția eforturilor de marketing (vrei să știi dacă eforturile tale de marketing dau roade, corect?).
Aceste valori măsoară câți vizitatori ai site-ului plasează o comandă, completează un formular de contact sau se abonează la newsletter. Cu alte cuvinte, cu ajutorul valorilor de conversie măsori acțiunile utilizatorilor tăi.
Pentru a urmări valorile de conversie va trebui să configurezi urmărirea lor în Google Analytics, ceea ce înseamnă că este posibil să ai nevoie de ajutorul unui specialist dacă nu te descurci de unul singur. După implementarea corectă a trackingului vei putea vedea numărul de conversii, rata de conversie și valoarea medie a comenzii pentru fiecare dintre campaniile de marketing.

Rata de respingere (Bounce Rate)

Rata de respingere este procentul de vizitatori care părăsesc site-ul după ce au vizitat o singură pagină. O rată de respingere ridicată îți poate indica faptul că vizitatorii nu găsesc conținutul pe care îl caută sau că pagina nu este suficient de captivantă pentru a menține interesul.
Ce poți face ca să reduci bounce rate-ul? Asigură-te că oferi o experință plăcută utilizatorilor, adaugă conținut relevant și catchy, asigură-te că site-ul este accesibil și ușor de navigat și îmbunătățește viteza de încărcare.

Timpul petrecut pe site

Sigur te interesează (sau ar trebui să te intereseze) timpul petrecut de utilizatorii tăi pe site. Măsurarea acestor date îți poate oferi informații valoroase despre implicarea și nivelul de interes al vizitatorilor.

Dacă vizitatorii petrec mult timp pe paginila tale, e un semn bun că informațiile pe care le oferi sunt foarte utile (well done, bravo!). Pe de altă parte, dacă vizitatorii pleacă rapid, ar trebui să ai în vedere posibilitatea unei probleme în ceea ce  privește conținutul sau experiența generală de navigare (don’t worry, you’ll get there).

Poziționarea organică

Cuvintele cheie sunt expresii și sintagme pe care utilizatorii le caută în motoarele de căutare (Google) pentru a găsi ceea ce caută. Trackingul cuvintelor cheie este important pentru că îți oferă informații despre modul în care performează site-ul tău în motoarele de căutare și te ajută să identifici ce ajustări să faci pentru a-ți îmbunătăți vizibilitatea.

Pentru a urmări datele despre cuvintele cheie și traficul organic, folosește instrumente precum Ahrefs, SEMrush sau MOZ, care îți oferă informații detaliate despre performanță, despre clasamentul cuvintelor cheie, traficul de căutare organic și backlink-uri.

Concluzie

Datele despre rezultatele strategiilor de marketing sunt un aspect important al oricărei afaceri, indiferent de industrie. În era digitală, aceste date pot veni sub mai multe forme  și este esențial să le urmărești pentru a-ți înțelege publicul, pentru a  îmbunătăți strategiile de marketing și, în cele din urmă, pentru a scala.

Cu toate acestea, având atâtea date disponibile, poate deveni copleșitor să gestionezi și să înțelegi importanța lor și modul în care să iei decizii pe baza acestora. În articolul pe care ți l-am pregătit astăzi, ne-am propus să evidențiem unele dintre cele mai importante date de marketing pe care trebuie să le urmărești pe site-ul tău.

Dornic să începi?

Share, ca să ajungă informația la cât mai multe persoane!

Facebook
LinkedIn