Sunt destul de multe lucruri pe care le poți face pentru a-ți spori performanța conținutului și pentru a obține poziții mai bune în Google Search, dar este important să începi mereu cu lucrurile de bază. Altfel spus, trebuie să te asiguri de la început că site-ul tău respectă cele mai bune practici SEO actuale.
Hai să trecem împreună prin bunele practici SEO pe care le poți aplica și tu. Let’s go!
Folosește HTTPS
HTTPS (HyperText Transfer Protocol Secure) este un protocol pentru comunicarea securizată prin internet. Este versiunea securizată a protocolului HTTP standard care este folosită în mod obișnuit pentru transmiterea datelor pe web.
Datele transmise prin HTTPS sunt criptate și protejate și, astfel, ferite de posibile atacuri nedorite. Astfel, devine ideal pentru transmiterea de informații sensibile cum ar fi parole, numere de card sau informații personale.
Îți recomandăm să instalezi un certificat SSL imediat cum ai obținut domeniul și găzduirea, indiferent de dimensiunea sau complexitatea site-ului.
Dacă ai deja un site și nu știi dacă folosește HTTPS, poți verifica cu ușurință acest lucru. Uită-te în browser, la bara de încărcare. Dacă totul este ok, ar trebui să vezi un lacăt înaintea domeniului tău.

Dacă nu există acest lacăt, trebuie să obții un certificat SSL în primul rând. Acest lucru îți este pus la dispoziție, în general, de către furnizorul tău de hosting odată cu planul tău de găzduire. Dacă totuși pachetul tău nu include și certificatul SSL, poți obține unul gratuit folosind LetsEncrypt.
Partea bună este că trecerea la HTTPS este un proces unic prin care trebuie să treci o singură dată. Odată obținut certificatul SSL, toate paginile site-ului tău, atât cele actuale cât și cele pe care le vei adăuga în viitor, vor fi securizate.
Optimiziează viteza de încărcare a paginilor
Probabil ți s-a întâmplat și ție să accesezi un site web și să ai (ne)plăcerea de a aștepta mult prea mult până când s-a încărcat. Sau poate nici măcar n-ai așteptat și ai părăsit site-ul respectiv fără să te uiți înapoi. Cam asta simt și ceilalți utilizatori, așa că, cel mai probabil vrei să te asiguri că paginile tale se încarcă rapid.
Sunt mai mulți factori care influențează viteza paginii, printre care și resursele serverului, codul site-ului, fișierele media sau animațiile folosite.
Începi prin a-ți evalua performanța site-ului folosind Page Speed Insights. De aici poți să obții informații importante despre performanța și accesibilitatea site-ului tău dar, cel mai important, vei știi în urma analizei care sunt factorii la care mai ai de lucrat și ce probleme ar trebui rezolvate. Anumite probleme pot fi complexe, așa că îți recomandăm să apelezi la serviciile unui web developer care să te ajute.
Dacă vrei câteva sfaturi care să te ajute să-ți menții paginile rapide, uite-te aici:
Alege o temă optimizată
Sunt multe teme pentru site-uri web pe care le poți găsi, însă nu toate sunt dezvoltate conform bunelor practici. Atunci când alegi o tema ia-ți timpul necesar să faci un research amanunțit și alege întotdeauna de pe site-uri de încredere, precum ThemeForest sau Envato.
Optimizează imaginile pentru web
O bună parte din problemele de viteză ale unui site se datorează imaginilor mari care au fost încărcate fără a fi optimizate pentr web. Fișierele media mari îngreunează foarte tare viteza de încărcare, așa că asigură-te că imaginile tale au o dimensiune potrivită (nu ai de ce să folosești o imagine de 2000 x 4000 px) și încercă să nu depășești 300kb. Îți recomandăm să folosești TinyPNG pentru compresia imaginilor și păstrarea calității.
Dacă folosești WordPress, poți instala un modul care să te ajute cu schimbarea formatului imaginilor în WebP. Fișierele WebP sunt formate de imagini moderne, speciale pentru web care păstrează calitatea imaginii, dar la o dimensiune mult mai mică comparativ cu fișierele PNG sau JPG.
Folosește o soluție CDN
Majoritatea site-urilor web sunt găzduite pe un singur server într-o singură locație, ceea ce poate duce la încărcare lentă pentru vizitatorii aflați la distanță. CDN-urile rezolvă acest lucru prin copierea resurselor critice, cum ar fi imaginile, într-o rețea de servere situate la nivel global, astfel încât resursele sunt întotdeauna încărcate local.
O soluție de CDN comună, pe care o poți încerca și tu, este CloudFlare.
Alege subiecte cu potențial de trafic mare
Fiind un proces de lungă durată, care necesită eforturi constante, ar trebui să te asiguri că resursele pe care le investești vor da randament. Cu alte cuvinte, de ce să investești timp și energie în subiecte pe care nimenu nu le caută?
Concentrează-te pe subiecte cu potențial mare de trafic.
Respectă intenția de căutare a utilizatorului
Dacă te interesează să găsești o rețetă pentru un tort cu ciocolată, te aștepți să găsești o mulțime de pagini cu rețete, nu pagini în care poți plasa comenzi de torturi. La fel funcționează și invers, dacă vrei să comanzi un tort, nu te aștepți ca în urma căutării pe Google să primești rețete de torturi.
Când vrei să scrii despre un subiect, întâi află care este intenția de căutare a utilizatorior. În felul acesta te asiguri că scrii conținut de interes și astfel cresc șansele să obții o poziție bună în rezultatele motorului de căutare.
Folosește cuvintele cheie eficient
Cuvintele cheie sunt una din componentele cele mai importante ale optimizării pentru motoarele de căutare și, deși sunt foarte multe resurse care ne învață cum să le folosim, încă există persoane care abuzează de ele.
Există 4 locuri importante în care trebuie să folosești cuvintele cheie, respectiv în meta titlu, în meta descriere, în titlul paginii și în URL.
Pe parcursul textului, asigură-te că folosești cuvintele cheie natural. Nu abuza de ele, folosindu-le des. Nu doar că nu vei obține poziții mai bune, dar riști să fii penzalizat.
Folosește URL-uri concise și descriptive
O structură bună a URL-ului ar trebui să ofere utilizatorilor și motoarelor de căutare informații despre ce este în pagină. Ia în calcul să-ți organizezi conținutul așa încât URL-urile să fie construite cu o structură logică.
URL-urile ar trebui să fie scurte, descriptive și să conțină cuvântul/sintagma cheie.
Scrie meta titluri și meta descrieri catchy
Titlul și descrierea paginii sunt doua dintre cele mai importante aspecte în SEO.
Meta titlurile transmit atât utilizatorului cât și motorului de căutare despre ce este vorba în pagina ta și sunt esențiale pentru a transmite o perspectivă scurtă asupra conținutului și relevanței. Etichetele de titlu arată așa:

O bună practică atunci când scrii meta titlul paginii este să te încadrezi în limita de 50-60 caractere. Astfel te asiguri că întreaga frază va fi vizibilă în SERP. De asemenea, îți recomandăm să folosești cuvântul cheie în titluri și să eviți frazele duplicat (adică să ai titluri unice pentru pagini).
Meta descrierile sunt folosite pentru a descrie conținutul paginii și servesc ca și argument de convingere pentru utilizatori. Sunt afișsate sub titlu și URL și arată așa:

O bună practică pe care să o urmezi atunci când scrii meta descrierea este să e încadrezi în limita de 150-160 caractere. De asemenea, alege descrieri unice pentru pagini, folosește cuvântul cheie și asigură-te că incluzi și un call to action.
Construiește o structură de link-uri internă
Legăturile interne jpacă un rol foarte important în organizarea informațiilor de pe site și ajută Google să înțeleagă conținutul paginilor. Utilizarea corectă a link-urilor interne poate îmbunătăți poziționarea în motoarele de căutare.
O bună practică SEO este să adaugi link-uri interne de la paginile mai vechi ale site-ului, care deja au o performanță bună și aduc rezultate, către paginile ai nou care au nevoie de un impuls.
Concluzie
Nu este deloc complicat să respecți bunele practici SEO pe site-ul tău. Tot ce trebuie să faci este să fii atent la o scurtă listă de aspecte, precum:
- Securizarea – Folosește HTTPS
- Viteza de încărcare a paginilor
- Intenția de căutare a utilizatorilor
- Folosirea cuvintelor cheie într-un mod eficient
- Respectarea unei structuri simple și descriptive a URL-urilor
- Scrierea de meta titluri și meta descrieri relevante
- Folosirea unei structuri de internal linking