Update Google Decembrie 2022 – Ce website-uri vor avea de suferit

Google a confirmat o noua actualizare utilă a conținutului printr-un anunț pe Twitter:

„Actualizarea utilă a conținutului din decembrie 2022 a fost lansată pe 5 decembrie, începând să devină mai vizibilă astăzi și va dura aproximativ două săptămâni pentru a fi lansată complet. Îmbunătățește clasificatorul nostru și funcționează la nivel global în toate limbile. Pagina noastră de ajutor explică mai multe.”

Bun, dar cum te afectează asta pe tine? În continuare clarificăm ce vrea Google să ne spună.

Ce înseamnă acest update Google și ce trebuie să ai în vedere?

Interesul Google este acela de a oferi conținut relevant utilizatorilor, în funcție de interesele acestora.  Practic, noul sistem de conținut util Google a fost conceput pentru a ajuta paginile web care oferă conținut pentru oameni, nu pe cele care oferă conținut pentru motoarele de căutare.

Google și-a propus să recompenseze paginile web unde utilizatorul a avut o experiență satisfacatoare. Pe de altă parte, conținutul care nu corespunde așteptărilor utilizatorului nu va funcționa la fel de bine. Sistemele Google identifică automat conținutul cu valoare mică sau care nu este în mod deosebit util celor care au efectuat o căutare, astfel că, un website care nu corespunde așteptărilor utilizatorului este mai puțin probabil să aibă performanțe bune în Search.

Cu totul nou este faptul că actualizare utilă a conținutului este o actualizare globală, care afectează toate limbile, nu doar engleza. Lucrul acesta va ajuta sistemele Google să identifice diverse forme de conținut de o calitate slabă, create special pentru motoarele de căutare și nu pentru oameni.

Mai pe înțelesul tău, Google și-a propus să facă un downgrade website-urilor care frecventează conținutul scris pentru motoarele de căutare (care este tot mai frecvent). Ce înseamnă conținut scris pentru motoarele de căutare? Probabil ai căutat și tu de-a lungul timpului ceva pe Google și ai ajuns pe un website care nu avea nicio legătură cu ceea ce te interesa pe tine. Optimizarea textului pentru a performa bine în Google Search este o practică destul de frecventă și este foarte bună atunci când și conținutul paginii este la fel de revelevant. Din pacate, probabil nu de puține ori ai cautat mere și ai ajuns pe o pagina în care se vindeau pere :D. Ei bine, și Google a observat frustrarea utilizatorilor care ajung pe diverse website-uri inutile, dar care se clasează printre primele rezultate (și nu ii place).

Cum te asiguri că oferi conținut relevant pentru utilizatori?

Ca și în cazul actualizărilor anterioare, Google a furnizat o listă de întrebări pe care ți le poți adresa tu insuți legat de conținutul pe care îl oferi. Te sfătuim să fii cât mai obiectiv și să-ți adresezi urmatoarele întrebări din prisma utilizatorului, nu din prisma personală.

  • Ai un public existent care ar considera util conținutul tău daca ar ajunge pe website-ul tău din prima?
  • Conținutul tău demonstrează în mod clar o experință și o cunoaștere aprofundată?
  • Website-ul tău are un scop?
  • Dacă un utilizator citește conținutul website-ului tău, va părăsi pagina cu sentimentul că a înțeles suficiente informații despre subiect sau va avea nevoie să mai caute și în altă parte?
  • Va părăsi utilizatorul website-ul tău cu impresia ca a avut o experiență satisfăcătoare?

 

În ceea ce privește conținutul pentru motoarele de căutare,  Google recomandă să-ți pui urmatoarele întrebări:

  • Conținutul tău este optimizat pentru a atrage trafic pe website mai de grabă?
  • Publici mult conținut pe diverse teme în speranța că ai putea avea rezultate bune în Google Search?
  • Preiei conținut din alte părți pe care îl rezumi, fără a adauga valoare în plus?
  • Scrii despre diverse subiecte pur și simplu pentru ca sunt în trend și nu pentru că ai scrie despre ele în general?
  • Conținutul tău ii face pe cititori să simtă că trebuie să caute din nou pentru a obține informații mai calitative din alte surse?
  • Scrii articole care conțin un anumit număr de cuvinte pentru că așa ai auzit că e bine? (Nu, Google nu are un număr preferat de cuvinte :D)

 

Pare complicat la prima vedere să înțelegi ce anume vrea sa spună Google și ce înseamnă acest update, însă lucrurile sunt foarte simple. În loc să fii atent la densitatea cuvântului cheie din articolul tău, mai bine te asiguri că scrii despre un subiect de interes, actual, care să-ți ajute audiența și care aduce valoare business-ului tău.

Dornic să începi?

Share, ca să ajungă informația la cât mai multe persoane!

Facebook
LinkedIn